שירותי איטום? תנו קליק! השאירו פרטים ונחזור בהקדם האפשרי!

רטיבות מעל פנלים

יש לכם סימני רטיבות מעל הפנלים? ראו מה הסיבה (גם בחורף) ואיך מתבצע התיקון. בנוסף תראו טיפים להתמודדות עם בעל המקצוע בצורה טובה כדי לפתור את הבעיה בצורה טובה.

רטיבות מעל הפנלים, בקיצור

כמה דברים שהכי חשוב לנו שתדעו לגבי רטיבות מעל הפנלים גם אם אין לכם זמן לקרוא הכל:

 

הכי חשוב לדעת על רטיבות מעל הפנלים
מה גורם לבעיה? פיצוץ צנרת או בעיית איטום
למי להתקשר קודם? מאתר נזילות (ודאו שהוא מפיק דו"ח)
איך לוודא שהקבלן מקצועי והוגן? ביקור מקדים והכנה יסודית (ועוד)
האם מקבלים אחריות? על בעיית איטום לרוב תקבלו 7 - 10 שנים

מה גורם לרטיבות מעל הפנלים בקיר?

רטיבות מעל הפנלים נקראית רטיבות קפילארית ויכולים להיום שני גורמים להיווצרותה: בעיית איטום או פיצוץ בצנרת.

  • פיצוץ צנרת: אם הבעיה היא פיצוץ בצינור אז זה אומר שיש נזילה מתחת לריצוף שלכם. פיצוץ בצנרת יכול להיגרם כתוצאה מהתקנה לא נכונה או כתוצאה מקיפאון של הצינורות שגורם לשבר. בשביל לפתור את הבעיה תצטרכו להזמין מאתר נזילות.
     
  • בעיית איטום: אם הבעיה היא בעיית איטום זו בעיה הרבה יותר חמורה שדורשת הזמנה של קבלן איטום שינסה לטפל בבעיה. בהמשך העמוד נסביר בדיוק איך מתבצע תיקון רטיבות מעל הפנלים, אבל רק תדעו שמדובר בעבודה גדולה. בהזדמנות זו כדאי להבין האם יש לכם רטיבות במקומות אחרים בבית ולטפל גם בה.

 

רטיבות מעל הפנלים

איך תדעו אם מדובר על נזילה או בעיית איטום?

אתם רוצים לדעת איזה בעל מקצוע להזמין, ובשביל זה כדאי לברר האם מדובר בנזילה או באיטום תקול ההמלצה היא להזמין מאתר נזילות כדי שיוכל לבחון את הבעיה והוא גם יספק דו"ח עם הממצאים שלו. הנה כמה סימנים מקדימים שיכולים לעזור לכם לזהות עם הבעיה היא הצנרת או האיטום:

  • צנרת ישנה: סימן אחד שאפשר להסתכל עליו הוא סוג הצנרת שלכם. בעבר היו עושים צינורות מנחושת והצינורות האלו היו נפגמים בקלות יחסית. הצנרת החדשה שעושים כיום עשויה פלסטיק. אם הצנרת שלכם ישנה ועשויה נחושת בהחלט יכול להיות סיכוי סביר שהבעיה היא פיצוץ בצנרת ואז תצטרכו להזמין מאתר נזילות למציאת מקור הנזילה.
     
  • עונות השנה: עוד סימן שכדאי להסתכל עליו הוא עונות השנה. ברגע שיש רטיבות מעל הפנלים בחורף וירד גשם הסיבה היא בדרך כלל חדירת מי גשמים מהגג ואז כנראה שהסיבה היא פיצוץ צנרת. צנרות יכולות להתפוץ גם בקיץ, אך זה פחות נפוץ, לכן אם יש לכם רטיבות מעל הפנלים בקיץ כנראה שקבלן האיטום הוא בעל המקצוע בשבילכם.
     
  • קומה ראשונה: אם אתם גרים בקומה ראשונה צמודת קרקע (לא על עמודים) לא עוברת צנרת ביתית מתחתיכם, כלומר הסיכוי שמדובר בפיצוץ בצנרת הוא הרבה יותר נמוך. אם יש לכם רטיבות מעל הפנלים ואתם גרים בבית צמוד קרקע כנראה שתצטרכו להזמין קבלן איטום לתיקון הבעיה.

 

סימן בעיית איטום או נזילה? (לרוב)
צנרת ישנה מנחושת נזילה בצנרת
רטיבות מעל הפנלים בחורף נזילה בצנרת
רטיבות מעל הפנלים בקיץ בעיית איטום
קומת קרקע בלי עמודים בעיית איטום

איך מתבצע תיקון רטיבות מעל הפנלים?

במידה והבעיה היא פיצוץ צנרת תיקון רטיבות מעל הפנלים יתבצע באמצעות איתור מקור הנזילה, תיקון הנזילה וייבוש רטיבות תת רצפתית. במידה והבעיה היא באיטום יש צורך לחפור ביסודות הבניין ולחדש את האיטום.

  • פיצוץ צנרת: אם אתם חושדים שהבעיה היא אכן פיצוץ בצנרת יגיע מאתר נזילות וימצא את מקור הנזילה. לאחר מכן הוא או אינסטלטור אחר יוציאו את הריצוף ויחליפו את המקטע ובכך יתקנו את הנזילה. לצערנו זה לא נגמר כאן. עוד דבר שתצטרכו לעשות הוא לייבש את הרטיבות התת רצפתית. זה קורה באמצעות מכונה מיוחדת שתגור איתכם כמה שבועות (בהתאם לאחוז הלחות בסומסום).
     
  • בעיית איטום: אם הבעיה היא בעיית איטום תצטרכו להזמין קבלן איטום לצורך העבודה. מה שקבלן האיטום יעשה הוא חפירה עד ליסודות הבניין בשביל לבדוק את טיב שכבת האיטום הקיימת. במידה והיא לא טובה הוא ינקה את היסודות וייבש ואז יישם חומרי איטום חדשים. בנוסף הוא יחדש את איטום הקיר החיצוני. לגבי העבודה בתוך הבית שלכם אין מה לדאוג כי הוא גם יאטום את הקירות הפנימיים מחדש. בסך הכל מדובר בעבודה של 3 - 5 ימים.

 

כמה זמן לוקח תיקון רטיבות מעל הפנלים?
 4 ימים
5 ימים משך זמן 3 ימים

כמה עולה תיקון רטיבות מעל הפנלים?

הוספנו לכם מחירון עם כל המחירים שקשורים לתיקון רטיבות מעל הפנלים. שימו לב שכמובן לא תצטרכו לשלם את כולם, אלא רק בהתאם למקור הבעיה - פיצוץ צנרת או בעיית איטום.

מחירון תיקון רטיבות מעל הפנלים

תיקון רטיבות מעל הפנלים של בעיית איטום

המחיר הוא למטר והוא משתנה בהתאם לעומק הבעיה.


400 - 1,400 ש"ח
כמה עולה לאתר נזילה?

שימוש במצלמה טרמית.


1,400 - 1,800 ש"ח
כמה עולה ייבוש תת רצפתי?

המחיר הוא למטר.


80 - 130 ש"ח

הדפס מחירון

איך להתמודד מול קבלן האיטום בעת תיקון רטיבות מעל הפנלים?

רטיבות מעל הפנלים היא בעיה עמוקה לכן חשוב לוודא שאתם מוצאים קבלן איטום מקצועי והוגן לצורך העבודה. בשביל זה יש לכם את פורטל איטום בקליק - כדי לעזור לכם במשימה הזו:

  • אישור מהאינסטלטור: בדרך כלל הדבר הראשון שקורה בעת תיקון רטיבות מעל הפנלים הוא הגעה של מאתר נזילות. אחרי שמאתר הנזילות ביצע את העבודה שלו הוא יפיק לכם דו"ח. בדו"ח הוא יפרט בדיוק את מקור הבעיה. קבלן האיטום לא יתחיל את העבודה שלו בלי קבלה של הדו"ח של מאתר הנזילות.
     
  • ביקור מקדים: עוד דרך שבה תוכלו לוודא שמדובר בקבלן איטום מקצועי הוא הביקור המקדים. כמובן שהוא יסתכל בדו"ח שכתב מאתר הנזילות, אבל אם יש סימני רטיבות מעל הפנלים הוא קודם כל יבוא בעצמו לראות את הבעיה. מעבר לוידוא מקור הבעיה הוא יצטרך לבוא כדי להעריך את גודל העבודה ובהתאם לכך להתכונן לפיתרון הבעיה ולתת לכם הצעת מחיר.
     
  • הכנה של העבודה: בכל עבודת איטום ההכנה היא שלב קריטי על מנת לוודא האיטום יישאר לאורך זמן. אל תפחדו לשאול את קבלן האיטום איזו עבודת הכנה הוא מתכוון לעשות. ודאו איתו שהוא אכן מתכוון לנקות היטב את המשטחים שהוא מתכוון לאטום וגם שהוא נותן להם להתייבש. בלי ההכנה האיטום לא ישאר לכם לאורך זמן.
     
  • מחיר הוגן לעבודה: עוד דבר שללא ספק אי אפשר להתעלם ממנו הוא וידוא שהקבלן האיטום לוקח מחיר הוגן לעבודה. במחירון מעל הצגנו לכם טווחי מחירים של תיקון רטיבות מעל הפנלים. אל תקחו קבלן שגובה מחיר מוגזם על העבודה, אבל גם תיזהרו מקבלנים שלוקחים מחיר נמוך מדי. מחיר נמוך מדי יכול להצביע על כך שהוא משתמש בחומרי איטום זולים ולא איכותיים.
     
  • אחריות על העבודה: עבור תיקון רטיבות מעל הפנלים ניתן לקבל אחריות של 7 - 10 שנים. ודאו עם הקבלן האם הוא מספק אחריות וודאו שאתם מקבלים אותה בכתב. שימו לב שלא תמיד תקבלו אחריות מפני שאם בעיית האיטום עמוקה מדי לא תהיה באפשרותו לפתור אותה ב - 100%.

 

משך תקופת האחריות הממוצעות:
10 שנות אחריות 8.5 שנות אחריות 7 שנות אחריות
גרף תקופת אחריות
⚠️ קבלני האיטום אינם מחויבים לספק תקופת אחריות כלשהי, והיא ניתנת לשיקולם הבלעדי.

מצאו קבלן מומלץ לתיקון רטיבות מעל הפנלים

בשביל לוודא שאתם מוצאים קבלן מומלץ לתקן את הרטיבות שמעל הפנלים שלכם חשוב לדבר עם יותר מקבלן איטום אחד. כך תוכלו להבחין בין הקבלנים השונים ולראות מי נראה לכם מקצועי יותר. בנוסף זו הזדמנות לבקש מספר הצעות מחיר ולהשוות ביניהן. כנראה שהקבלנים לא יתנו לכם הצעה בלי לראות את המקום עצמו, אבל מפני שמדובר על עבודה גדול של אלפי שקלים אל תדלגו על השלב הזה. את ההשוואה תוכלו לבצע ממש כאן ועכשיו -  התקשרו וקבלו עד 3 הצעות מקבלני איטום בעיר שלכם.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6051055

טיפול ברטיבות מעל הפנלים לפני שהקבלן מגיע

אמנם תיקון מלא של רטיבות מעל הפנלים יעשה קבלן איטום, אבל כן יש כמה דברים שתוכלו לעשות בעצמכם לפני הגעתו:

  1. נקו את העובש עם חומר מסיר עובש תוך כדי לבישת מסיכה.
  2. קלפו את הטיח עם שפכטל.
  3. מרחו חומרי איטום בסדר הזה: שכבה ראשונה, פריימר, שכבה שנייה.
  4. תן לשכבות להתייבש לפני יישום השכבה הבאה.
  5. צבעו את הקיר מחדש בצבע אנטי בקטריאלי.

שאלות נפוצות על רטיבות מעל הפנלים

רטיבות מעל הפנלים בחורף, מה הבעיה?

אם היה גשם לאחרונה סביר להניח שהבעיה היא נזילה, אבל לא בהכרח. הרחבנו על כך בעמוד.


איך מזהים סימני רטיבות מעל הפנלים?

תוכלו לראות התנפחויות צבע ולפעמים עובש על הקירות.